جاهای دیدنی بارسلونا

جاهای دیدنی بارسلونا

شاید بتوان گفت کمتر شهری در دنیا به سر زندگی و پر نشاطی بارسلون وجود دارد.  هر آن چیزی که احتمال دارد یک گردشگر و جهانگرد بخواهد در سفرش از آن بازدید کند در این شهر تاریخی و دیدنی پیدا می‌شود . از بناهای تاریخی  با معماری‌های خاص و منحصر به فرد گرفته؛ تا پارک‌های تفریحی و موزه‌های متنوع و حتی ساحلی مدیترانه‌ای . پرداختن به جاهای دیدنی بارسلونا به دلیل تعدد و تنوع این جاذبه‌ها نیازمند چندین مطلب و نوشته است . اما ما در مجله گردشگری بلیط اینجا سعی کردیم در قالب این نوشته و مطلب بعدی به معرفی کلی از این جاهای دیدنی بپردازیم و شما را با یکی از زیباترین شهرهای دنیا در کشور اسپانیا بیشتر آشنا کنیم .

 

 

کلیسای ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia)

 

اولین مکانی که در معرفی جاهای دیدنی بارسلونا به معرفی آن خواهیم پرداخت کلیسایی معروف و دیدنی به نام ساگرادا فامیلیا است . جذابیت این کلیسا به قدری است که نه تنها  در شهر بارسلون بلکه در کل کشور اسپانیا جاذبه‌ای دیدنی و محبوب برای گردشگران است . حتی این کلیسا در جهان نیز شهرت زیادی دارد و در فهرست یونسکو هم به ثبت رسیده.  ساگرادا فامیلیا که در شمال بارسلون واقع شده با داشتن ۱۸ برج مرتفع که دور تا دور آن را فرا گرفته یکی از هنرهای معمار معروف و بزرگ آنتونی گائودی است .

این معمار با داشتن سبکی متفاوت و منحصر به فرد در طراحی سازه‌ها یکی از برجسته‌ترین چهره‌های معماری مدرنیسم در طی ۲۰۰ سال اخیر است . او تمام ۱۵ سال پایانی عمرش را به ساخت این کلیسا مشغول بود . اما این پروژه عظیم که ساخت آن از سال ۱۸۸۳ شروع شد هیچ وقت به اتمام نرسید و هنوز هم فرایند آن ادامه دارد .گفته می‌شود طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در صدمین سالگرد مرگ آنتونی گائودی یعنی سال ۲۰۲۶ ساخته این کلیسا به پایان برسد .

این بنای دیدنی مذهبی پر است از نمادهای مختلف . یکی از برجسته‌ترین آنها؛ نماد طبیعت است . در معماری داخلی آن ۱۲ رنگ به چشم می‌خورد که نمادی از ۱۲ حواریون است . سقف این بنا از شیشه‌های رنگی ساخته شده و هنگام تابش آفتاب رنگ آمیزی جذابی از نور را خلق می‌کند . سبک معماری و دیدنی‌های این جاذبه به قدری زیاد است که خود نیازمند یک مطلب جداگانه و مفصل است .

 

ورزشگاه نیوکمپ

اگر حتی اندکی هم اهل فوتبال باشید حتماً نام تیم پر افتخار بارسلونا و ورزشگاه مشهور آن یعنی نیوکمپ را شنیده‌اید. بسیاری از گردشگران تنها برای دیدن این ورزشگاه به بارسلون سفر می‌کنند . نیوکمپ که حدود ۹۹ هزار نفر ظرفیت دارد تنها استادیومی برای تماشای فوتبال نیست . بلکه به دلیل داشتن معماری بسیار خاص و شگفت انگیز خود یک جاذبه گردشگری و یکی از جاهای دیدنی بارسلونا به شمار می‌رود .

این ورزشگاه در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد و عنوان بزرگترین ورزشگاه اروپا و چهارمین ورزشگاه بزرگ دنیا را در آن زمان به خود اختصاص داد . که البته با عملیاتی شدن فاز دوم پروژه آن یعنی رساندن گنجایشش به ۱۱۴ هزار نفر به سومین ورزشگاه بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد . یکی دیگر از ‌کارهای هیجان انگیزی که فوتبال دوستان در این شهر می‌توانند انجام دهند بازدید از موزه‌های باشگاه‌های کشور اسپانیا است  . به عنوان مثال موزه استادیوم نیوکمپ که پر است از جام‌ها و افتخارات تیم بارسلونا یکی از جاهای جذابی است که اهل ورزش و فوتبال می‌توانند از آن دیدن کنند .

 

 

بازار لابوکریا (la Boqueria)

همانطور که در مقدمه هم گفتیم هر آنچه که یک گردشگر در سفرش تمایل داشته باشد از آن بازدید کند در بارسلونا پیدا می‌شود . مثلاً اگر اهل بازارگردی هستید و به خرید در سفر علاقه دارید بازاری به نام لابوکریا می‌تواند مقصد جذابی برای شما باشد . قدمت این بازار به سال ۱۹۱۴ برمی‌گردد و علاوه بر خرید؛ بازدید از آن و سقف‌های شیشه‌ای و آهنی این مکان به تنهایی جذاب و هیجان انگیز است . لابوکریا یکی از بزرگترین خواربارفروشی‌ها در اروپاست که با داشتن ریشه تاریخی تا امروز ۲۰۰ شغل را در خود جای داده . عرضه انواع محصولات مانند ماهی ،سبزی ،پنیر، گوشت و … در این بازار رقم می‌خورد .

 

 

کلیسای سانتا ماریا دل مار (church Basilica of Santa Maria del Mar) 

 

کلیساها از مهمترین جاهای دیدنی بارسلونا هستند . یکی از این کلیساهای معروف سانتا ماریا دل مار است که با داشتن سبک معماری گوتیک و نمایی جذاب و سحرآمیز شهرت بسیاری پیدا کرده .پنجره‌های این کلیسا همگی در ابعاد بزرگ و از شیشه‌های رنگی ساخته شده . همچنین افرادی بزرگ در آرامگاه‌های این مکان مقدس به خاک سپرده شده اند .

نکته جالب در مورد سانتاماریا دل مار این است که علی رغم وفاداری به سبک گوتیک طراحی متفاوتی در مقایسه با سایر بناهای قرون وسطایی دارد . قرینگی به کار رفته در آن از دیگر ویژگی‌های معماری این کلیسا محسوب می‌شود . جالب است بدانید که پروژه ساخت آن حدود ۵۵ سال به طول انجامید . گردشگران می‌توانند از روزهای دوشنبه تا شنبه بین ساعت ۹ صبح تا ۱ ظهر و ۵ عصر تا ۸:۳۰ شب و همچنین در روزهای یکشنبه از ۹ صبح تا ۲ ظهر و ۵ عصر تا ۸ شب از این سازه تاریخی و دیدنی بازدید کند .

 

پارک گوئل (Park Güell)

وقت آن رسیده که در معرفی جاهای دیدنی بارسلونا کمی از بناهای تاریخی فاصله گرفته و یک جاذبه تفریحی را به شما معرفی کنیم . پارک گوئل در واقع از زیباترین پارک‌های عمومی دنیا محسوب می‌شود که معماری آن هم به عهده آنتونی گائودی بوده است . او این پروژه را طی سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ اجرا کرد.  البته در ابتدا قرار بود این پارک به عنوان یک مجموعه مسکونی مورد بهره‌برداری قرار گیرد که این طرح عملی نشد .

گردشگران می‌توانند علاوه بر تفریح و گشت و گذار و بازدید از یکی از نمونه‌های خلاقیت گائودی در این پارک ؛ از موزه ی کوچکی که داخل آن قرار دارد هم دیدن کنند . این موزه زمانی محل سکونت و خانه خود آنتونی گائودی بوده است . وجود یک تراس در پارک گوئل چشم اندازی ۳۶۰ درجه و بی نظیر به کل شهر و دریا در اختیار گردشگران قرار می‌دهد . همچنین وجود مجسمه‌هایی در آن بر جذابیت آن افزوده . یکی از این مجسمه‌ها که در ورودی پارک قرار دارد اژدهایی با روکشی از کاشی است .

 

صومعه پدرالبس (monestir de pedralbes) 

پارک کوچکی به نام باغ رینا الیسندا در شهر بارسلون میزبان صومعه پدرالبس می باشد . در واقع این صومعه را ملکه آلیسندا در سال ۱۳۲۶ به سفارش کلر مقدس تاسیس کرد . این مجموعه از یک صومعه سه طبقه، چندین صومعه دیگر و یک کلیسای گوتیک تشکیل شده است . گردشگران در بازدید از این مکان علاوه بر لذت بردن از سکوت و آرامش آن می‌توانند آثار معنوی قرن بیستم و مجموعه‌ای از هنرهای قرون وسطایی قرن ۱۴ را از نزدیک تماشا کنند . 

معماری صومعه به اعتقاد بسیاری جزو برترین آثار گوتیک بارسلون است . همچنین باغی که این مجموعه در آن واقع شده با داشتن درختان فراوان و فضایی دلنشین و هوایی مطلوب بر جذابیت آن افزوده است .

 

 

 

ادامه این مبحث را در مطلب جاهای دیدنی بارسلونا (بخش دوم ) در مجله گردشگری بلیط اینجا دنبال کنید .

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها